‘We willen dat gasten overweldigd worden’

Het cijfer acht prijkt prominent op de linkerpijp van de wedstrijdbroekjes van NAC. De acht hoort bij het logo van Gr8 Hotels, dat zich als broeksponsor voor de komende drie seizoenen heeft verbonden aan de Parel van het Zuiden. Momenteel wordt hard gesleuteld aan de nieuwe vestiging die eind dit jaar opent in Breda. Maarten Bakker, operationeel directeur van Gr8 Hotels, laat zien waar het allemaal gaat gebeuren: ‘Wij zetten hier het beste alternatief voor thuis neer.’

22 juli 2022

De tweede etage van het hotel in wording heeft nu nog de uitstraling van een parkeergarage, maar Maarten Bakker, operationeel directeur van Gr8 Hotels, ziet het eindresultaat al helemaal voor zich. ‘Op deze verdieping komen 26 kamers van zo’n dertig vierkante meter. Op de hoeken maken we de wat luxere kamers: de suites.’

People on the move

Na Oosterhout, Maastricht, Bodegraven, Sevenum en Amsterdam strijkt Gr8 Hotels nu neer in Breda. De stad krijgt er met de nieuwe vestiging 3500 vierkante meter aan hotel bij. Het pand ligt lekker centraal: op het Bagven Park, tussen de A16 en de A58. Gr8 Hotels richt zich op mensen die onderweg zijn, ‘people on the move’ zoals Maarten ze noemt. Mensen die prettig en stijlvol willen overnachten, zonder de hoofdprijs te betalen.

De nieuwe generatie staat op

Het concept van Gr8 Hotels komt uit de koker van een bekende hotelfamilie. Drie kleinzoons van hotelmagnaat Gerrit van der Valk, Bob en Bas van den Nieuwenhuyzen en Martien Heinrichs, kwamen met het idee. ‘Zij zagen dat de slaapbeleving in Nederlandse hotels steeds overdadiger werd. Dat had niets te maken met betere bedden, maar met het toevoegen van extra’s. Denk aan spa’s en sterrenrestaurants. Resultaat: hogere kamerprijzen. Kamers onder de €100 zijn bijna niet te vinden.’ Gr8 Hotels pakt het net even anders aan. ‘Bij ons vind je geen zwembaden, tennisbanen of sauna’s. Wij verkopen waarvoor je komt: comfortabel slapen. Dat doe je in een mooie kamer, in een heerlijk bed. Voor een betaalbare prijs zetten wij het beste alternatief voor thuis neer.’ Op de begane grond komt een restaurant van La Place. ‘Het is aan de gasten of ze hier willen ontbijten, lunchen of dineren. De keuzevrijheid blijft bij de eindgebruiker.’

Hotel 2.0

Op nieuwe technologie.n wordt niet bezuinigd. ‘Streamen via je mobiele telefoon naar een 55 inch televisiescherm en het verlichten van je kamer naar de kleur van jouw keuze is standaard. We willen dat gasten overweldigd worden.’ Ook het inchecken is helemaal van deze tijd. Gasten checken zichzelf in met een QR-code die bij het boeken van één nacht geldig is tot 12:00 uur de volgende dag.

Maatschappelijke impact

‘Onze organisatie is wendbaar en schakelt snel. Als we weten dat de toeristenmarkt op termijn niet gaat aantrekken, geven we delen van het hotel een andere bestemming. Zoals tijdens de coronatijd, toen we in Bodegraven een samenwerking met het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers, red.) startten. Sindsdien vangen we in een deel van het hotel tijdelijk dertig minderjarige asielzoekers op die in afwachting zijn van hun verblijfsvergunning. Deze kansrijke jongeren komen uit landen zoals Syri. en Afghanistan en reisden zonder hun ouders naar Nederland. Hier krijgen ze intensieve begeleiding, mogelijkheden om zichzelf te ontwikkelen en ze leren ons land kennen. Sommige hebben nog nooit een fiets of een verkeerslicht gezien. Door opvangruimte aan te bieden, ervaren ze minder stress. De resultaten zijn goed en wij vinden het fijn hieraan bij te dragen.’

Thuis in Brabant

Het hoofdkantoor van Gr8 Hotels zit in Oosterhout en in 2018 werd daar ook het eerste hotel geopend. ‘We hebben net ons contract als broeksponsor van NAC voor drie jaar verlengd. In onze hospitalitybox kunnen zo’n dertig gasten genieten van een Avondje NAC.’ Mijmerend: ‘Zo’n avond staat altijd bol van strijd en gezelligheid. Als er iets te doen is bij NAC, zijn wij er altijd bij.’ De verwachte openingsdatum van Gr8 Hotels Breda ligt in het laatste kwartaal van 2022. Maarten tipt: ‘Heb je gasten die na een Avondje NAC willen blijven slapen? Vanaf het stadion loop je zo naar ons nieuwe hotel.’

Auteur: Lisanne de Munck
Fotografie: René Schotanus

Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine

Gekoppelde bedrijven (1)
Gr8 Investments

Gr8 Investments is opgericht door Bas en Bob van den Nieuwenhuijzen en Martien Heinrichs. Zij volgden hun hart en grepen hun kans om de franchise van Burger King, de licentie van Starbucks en 7 hotels te verwerven. Als kleine kinderen groeiden zij (letterlijk) op in de keuken van de familiehotels. Wat vroeger hun speelplaats was, veranderde in een bron van opleiding, ervaring en inkomen. Als deel van de Van der Valk familie bood het hun de gelegenheid om te ervaren wat het betekent om gastvrij te zijn. De kleinkinderen van Gerrit van der Valk, hebben alle drie hun eigen hotels in Nederland, Duitsland en Curaçao. Met deze combinatie van familie-erfgoed, moderne inzichten en de huidige digitale ontwikkelingen, breiden zij hun bedrijf en diensten steeds verder uit.

Gr8 Investments
Meer nieuws
schermafbeelding2025-06-26om10.01.14.png
De ondernemerstip van Pim SchaerLaeckens

In deze rubriek delen sponsoren of businessclubleden hun ultieme zakelijke tip of inzicht dat ze kregen tijdens het ondernemen.

18 juli 2025
De ondernemerstip van Pim SchaerLaeckens
schermafbeelding2025-06-26om09.55.46.png
Vrouwen van NAC: Nathalie van der Zee

Het begon allemaal met een pannenkoekenhuis. ‘Vanaf nul hebben mijn man Martin en ik het opgebouwd, tot één groot speelparadijs in sprookjessfeer.’

11 juli 2025
Vrouwen van NAC: Nathalie van der Zee