Wij b(r)ouwen jouw website
Aan de lopende band websites realiseren en onderhouden. Het Bredase webdesign bureau DLogic is er al ruim vijftien jaar behoorlijk goed in. Aanvaller Jort van der Sande kruipt in de huid van een interviewer en wil alles weten van de man achter DLogic, Dave Boden. Hij vertelt de voetballer hoe belangrijk het is een goede online indruk te maken, en dat je de kracht van offline connecties nooit moet onderschatten.
Voetbal is geen onbekende sport voor Dave. Aan de soepele manier hoe hij de bal aanneemt van Jort is te zien dat hij als jochie steevast elke zaterdagochtend op het veld stond. De sport is een grote liefde, en het succes voor DLogic begon voor hem toevallig bij een voetbalvereniging. Jort is nieuwsgierig: ‘Hoe ontstond jouw bedrijf?’ Dave gaat zitten in de dug-out en legt enthousiast uit: ‘Rond 2005 begon ik – gewoon voor de fun en nog voor de opkomst van social media – met het maken van simpele websites. Ik fi xte een website voor de plaatselijke voetbalvereniging VV Achtmaal, en daarna stroomden de nieuwe aanvragen binnen. In 2007 besloot ik er een echt bedrijf van te maken en lanceerde ik DLogic’.
Websites & meer
‘Waarom laten ondernemers hun website door jullie maken?’, vraagt de aanvaller terwijl hij naast Dave in een stoeltje gaat zitten. Dave: ‘Wij zijn een bevlogen team van freelancers die een unieke website realiseren voor je bedrijf met ieder zijn expertise. Wij denken ook mee over je concept, ontwerpen je logo, fotograferen en fi lmen, of wat mogelijk is binnen je budget. Want alleen met een website ben je er niet als je het goed wilt aanpakken online. Onze UX-designer maakt je website gebruiksvriendelijker en we bouwen koppelingen zodat je administratiesysteem of een ander CRM-systeem samenwerkt met je website. We maken mobile fi rst websites, maken je website sneller, verzorgen de hosting en onderhoud en hebben dan ook nog eens een vlotte, persoonlijke werkwijze en service. Je website is meestal het eerste dat mensen van je bedrijf zien. Dus die eerste indruk moet helemaal kloppen.
Lanceerbier
Dave tovert zijn laptop erbij: ‘Hoewel DLogic resultaat op beeldschermen levert, vind ik het belangrijk mijn klanten face-to-face te zien. Wanneer we een website opleveren, komen we langs met ons eigen Lanceerbiertje. Dan proosten we op een nieuw online succes. We begonnen met één Lanceerbiertje, inmiddels hebben we er zeven. Allemaal met web gerelateerde namen als Pixelpils en (H)opfrissertje. Naast webbouwer zijn we ook webbrouwer’, grapt Dave. Jort schiet in de lach: ‘Wat goed bedacht!’
Nieuwe leads
‘Speel je nog graag voetbal?’, vraagt Jort. Dave: ‘Zeker! Bij de businessclub vind ik het voetballen met allemaal ondernemers echt supertof. Ook dit seizoen, bijvoorbeeld de uitwedstrijd tegen De Graafschap. Op vrijdagmiddag stapte ik met allemaal ondernemers die niet kende in een spelersbus naar Doetinchem. We speelden een wedstrijd, en leefden in het stadion ultiem mee tijdens de wedstrijd De Graafschap - NAC. Toen ik na de afterparty om 02:00 uur ’s nachts weer thuiskwam, kende ik iedereen. Ik dacht eerst niet veel extra werk uit de businessclub te halen, maar ik krijg er juist veel nieuwe klanten bij. Iedereen gunt elkaar business. Dat maakt het zo tof bij deze geweldige volksclub!’
Dit is een advertorial. Jouw organisatie ook op nac-zaken.nl, in NAC Zaken magazine of allebei? Neem contact op met Frank Stroot op frank@trichis.nl.
auteur: Lisanne de Munck
fotografie: René Schotanus