Vrouwen van NAC: Janneke Wintermans
Bij NAC lopen veel ondernemende vrouwen rond. Dat er een NAC Ladies Club zou komen, was dan ook een kwestie van tijd. NAC was zelfs de eerste club in de Keuken Kampioen Divisie met zo’n netwerk. In elke editie van NAC Zaken vertelt een NAC Lady over netwerken en haar business. Deze keer: Janneke Wintermans, CEO van Wintermans Agenturen.

Van Roosendaal naar Breda
Wintermans Agenturen vertegenwoordigt kinderkleding van grote modemerken in de Benelux. ‘Mijn moeder startte het bedrijf 35 jaar geleden, en ik zet het inmiddels al 21 jaar voort. Aanvankelijk vond je bij ons de duurdere merken, zoals NAFNAF, Burberry, Kenzo en DKNY. Inmiddels hebben we ook merken uit het middensegment, zoals Petit Bateau en Scotch & Soda, en is onze doelgroep fors uitgebreid.’
Vier jaar geleden verhuisde Janneke van Roosendaal naar Breda. In januari 2023 was er een brand in haar showroom in Roosendaal, en ze besloot haar bedrijf verder te laten groeien in Breda. ‘Omdat ik veel in de Benelux werk, vond ik het lastig om een netwerk in Breda op te bouwen, zowel zakelijk als sociaal. Van NAC’s Neeltje kreeg ik de uitnodiging om deel te nemen aan de NAC Ladies Club. Het bleek de perfecte manier om op een laagdrempelige manier nieuwe mensen te leren kennen.’
Lees verder in NAC Zaken magazine.
auteur: Lisanne de Munck fotografie: Privébeeld
Uit je comfortzone
Voor Janneke draait de NAC Ladies Club niet alleen om zakelijk netwerken, maar ook om persoonlijke groei. ‘Het is fijn om elkaar in een kleinschalige setting te leren kennen, in plaats van op massale netwerkbijeenkomsten. De di- versiteit van de bedrijven vind ik inspirerend. Via de club leerde ik Nicole van Nespresso ken- nen, die me hielp aan een perfect koffieappa- raat. Ook ontmoette ik iemand die in events zit en iemand die in mijn branche zit, maar dan in herenkleding. Ideaal om mee te sparren.’
Hoewel ze zichzelf eerder als een ‘hockeymeis- je’ zag, heeft de NAC Ladies Club haar toch verrast. ‘Ik ben uit mijn comfortzone gestapt en dat heeft me veel gebracht. Deze vrouwen was ik in mijn dagelijks leven waarschijnlijk niet tegengekomen, terwijl het een hele fijne groep is. Ik zou het andere vrouwen zeker aanraden. Niet alleen voor je zakelijke netwerk, maar ook omdat het je sociale leven verrijkt.’