Verduurzamen hoeft niet ingewikkeld te zijn

Oud-profvoetballer Ricardo Smits hielp met HIT bedrijven verduurzamen en besparen op energie. Vanaf 19 juni kan hij dat nog beter, want HIT is verdergegaan onder de vlag van Censo, met grotere slagkracht en meer expertises onder één dak. Ook lanceerde Ricardo onlangs een leuk initiatief in de businessclub: een voetbalclinic voor de kids van sponsoren.

04 september 2023

Ricardo is zeker van zijn zaak: ‘MKB Nederland kan in 2030 helemaal CO2-neutraal zijn. Er zijn veel besparingsmogelijkheden voor bedrijven en de technologische ontwikkelingen zijn veelbelovend.’ Hij krijgt flink veel aanvragen. ‘De energieprijzen zijn hoog. Bedrijven willen en moeten groener worden. Verduurzamen én besparen lijkt complex, maar het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Wij nemen al 12 jaar alles rond energie uit handen, van de kleine mkb’er tot de groot-zakelijke. 13.000 locaties door heel Nederland maakten we inmiddels klaar voor de toekomst.’

Scannen maar

Het begint allemaal met inzicht in je verbruik en een energiescan. ‘Wij komen bij je langs en bekijken alles wat met energie te maken heeft. Zo zien we hoe jouw energieverbruik verkleind kan worden of welke acties je met ons kunt doen om te verduurzamen. Denk aan de inkoop van energie, maar ook aan spouwmuren of zonnepanelen. We kunnen precies berekenen hoeveel het kost en oplevert, op korte en lange termijn en daarnaast word je ontzorgd op je energie-inkoop.’

HIT verder als Censo

Vanaf 19 juni 2023 zijn HIT en Censo samen verdergegaan als één organisatie onder de naam Censo. Ricardo legt uit: ‘In Censo komen zes verschillende bedrijven samen. De bedrijven, met allemaal hun eigen expertise, worden gebundeld tot één grote speler.’ Voor klanten van HIT verandert er niets, behalve dat ze vanaf nu echt alle energiezaken onder één dak, vanuit één aanspreekpunt vinden. Dezelfde korte lijnen blijven bestaan.

Tussen de supporters

Hoe vurig Ricardo over de energietransitie praat, het bloed dat door zijn aderen stroomt is niet groen, maar geel-zwart. ‘Ik heb tien jaar bij NAC gevoetbald, en een aantal jaar bij Willem II. NAC is gewoon mijn club. Als ik klanten uitnodig, zitten ze bij ons op de tribune, tussen de supporters. Voordat ze het weten staan ze te springen en te juichen.’

Voetbalclinic voor kids

Begin juni rol organiseerde Ricardo een voetbalclinic voor de kinderen van sponsoren en een rondleiding. ‘Ik wil meer zichtbaar zijn bij NAC en sportiviteit en kinderen eens op één zetten. Kinderen een mooie middag geven, daar krijgt toch iedereen energie van?’

Meer weten over wat Censo voor jouw organisatie kan betekenen? Kijk op censo.nl.

auteur: Lisanne de Munck
fotografie: Content by Rens

Dit is een advertorial. Jouw organisatie ook op nac-zaken.nl, in NAC Zaken magazine of allebei? Neem contact op met Frank Stroot op frank@trichis.nl.

 

Meer nieuws