Unibet herkent zich in maatschappelijk ambitie NAC

Online kansspelaanbieder Unibet is sinds deze zomer officieel betting partner en sponsor van NAC. Volgens Mark van Zutphen, partnerships manager van Unibet in Nederland, is dat een logische keuze: ‘NAC is een mooie, grote club met een gepassioneerde en loyale achterban, twee eigenschappen die sinds jaar en dag ook sterk verbonden zijn aan de kernwaarden van het merk Unibet. Bovendien is de club met NAC Maatschappelijk ver op het gebied van maatschappelijke initiatieven. Dit maakt dat onze samenwerking met NAC een mooie match is.’

29 maart 2023

Volgens Van Zutphen is Unibet met zijn maatschappelijke inspanningen uniek in Nederland en zelfs in Europa. Het bedrijf is sinds de oprichting in 1997 uitgegroeid tot een beursgenoteerd Zweeds bedrijf, dat in 2016 is opgegaan in de Kindred Group. Inmiddels heeft het meer dan tweeduizend medewerkers, verspreid over Europa en de wereld. Kansspelen mogen dan de core business zijn van Unibet, op sportwedstrijden en in het casino, maar daarnaast heeft het bedrijf, vanuit haar duurzaamheidsstrategie, nadrukkelijk een maatschappelijke component.

Unibet Impact

Unibet Impact is het programma van Unibet dat zich richt op samenwerking met top- en amateursportclubs en met maatschappelijke organisaties zoals EFDN en VVCS. Inmiddels timmert de organisatie al goed aan de weg. Ze werkt samen met vier clubs in de Eredivisie (Ajax, AZ, Cambuur en NEC) en met vier clubs in de Keuken Kampioen Divisie (De Graafschap, Telstar, Heracles en NAC). Mark van Zutphen: ‘We spannen ons bij alle clubs in op het vlak van maatschappelijke initiatieven en doen dat in de basis vanuit drie pijlers: fysieke, mentale en sociale gezondheid. We ondersteunen bijvoorbeeld voorlichtingscampagnes over matchfixen en verantwoord spelen, en voor honderd amateurteams leveren we de teamkleding. Volgend jaar zijn dat er zelfs 250.’

Ander initiatief

Op welke manier Unibet het maatschappelijk partnerschap met NAC gaat invullen, is nog onderwerp van gesprek. Van Zutphen: ‘Bij Heracles waren wij initiatiefnemers voor een vitaliteitsprogamma, waar de deelnemers zodanig werden begeleid dat ze in twaalf weken uiteindelijk “wedstrijdfit” waren. Tijdens een wedstrijd tegen oud-Heraclesspelers bleek dat toch nog tegen te vallen, maar de positiviteit onder de deelnemers, en de progressie die iedereen had gemaakt, waren fantastisch om te zien.’ Bij NAC loopt al een programma dat hierop lijkt: NAC Telt. Unibet gaat daarom met Niels Quispel, manager MVO bij NAC, in overleg over een ander initiatief voor Breda. Van Zutphen: ‘We willen echt lokaal maatschappelijke impact maken.’ Een ander voorbeeld daarvan is De Kist Cup. ‘Dit hebben we samen met De Graafschap en Telstar geïnitieerd ter nagedachtenis aan cultheld Simon Kistemaker. Via het evenement halen we geld op voor Support Casper en onderzoek naar alvleesklierkanker.’

Iets nieuws

Van Zutphen gelooft dat er in Breda ook dergelijke mooie dingen mogelijk zijn. ‘We kiezen voor onze partnerships bewust voor partijen waarmee we echt iets denken te kunnen bereiken. En het liefst nemen wij het initiatief voor iets nieuws, een activiteit of een programma dat er nu nog niet is maar dat de Bredanaren verder helpt. Met Niels en met NAC komen we daar vast uit.’

auteur: Joke Ligterink
fotografie: Unibet

Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine

Meer nieuws

Jacco van Beek Training & Coaching ook aankomend seizoen aanwezig in de Nassau Lounge

Jacco van Beek Training & Coaching is ook aankomend seizoen aanwezig in Nassau Lounge! Onlangs verlengde Jacco zijn sponsorovereenkomst en is hiermee voor he...

21 juni 2023

Het Verhaal

Fotograaf Marco Magielse blikt terug op een belangrijk moment uit de NAC-geschiedenis.

24 november 2023

System Flex verlengd in Jubileumjaar

Ook komend seizoen kunnen wij rekenen op de steun van System Flex. Bredanaar Olaf Haarmans die met zijn Afbouwbedrijf in Dongen vorige week het 25-jarig best...

24 mei 2022