‘Naarmate de jongens ouder werden, werd onze band steeds dieper en vriendschappelijker.’
21 november 2025Martijn Hamelink en Glenn Baggermans trappen een balletje met Boy Kemper
24 november 2025
De zon voorziet het Rat Verlegh Stadion van een vrolijke, zomerse glans. De mannen aan de rand van het veld hebben hetzelfde humeur. Ze dragen geen professionele voetbalschoenen, maar dat houdt Martijn Hamelink van UPPER marketing en Glenn Baggermans van Europlus niet tegen. Want wanneer krijg je nou de kans om een balletje te trappen met aanvoerder Boy Kemper, terwijl je ook nog eens praat over je business?
Terwijl Boy de bal soepel hooghoudt, bedankt Martijn hem. ‘Mijn zoontje mocht bij de eerste wedstrijd van dit seizoen met de spelers het veld oplopen. Toevallig liep hij naast jou. Dat vond mijn zoon fantastisch. Voor ons als gezin was dat een bijzonder momentje.’ Boy glimlacht: graag gedaan.
Martijn begon in 2019 samen met twee collega’s een bureau dat inmiddels is uitgegroeid tot UPPER marketing. Het team telt verschillende specialisten: van grafisch vormgevers tot contentschrijvers en advertising-experts. ‘Veel mensen denken dat marketing alleen maar draait om campagnes en clicks. Maar wij willen juist dicht bij de mensen en bedrijven staan. Het moet persoonlijk zijn, zonder het resultaat uit het oog te verliezen. Dat zie je goed terug in onze samenwerking met Europlus.’
Glenn vult aan: ‘Europlus, een uitzendbureau voor internationale medewerkers, is ooit in een slaapkamer begonnen. Inmiddels werken er honderden mensen door het hele land en achttien mensen op kantoor. We zijn een sociaal betrokken familiebedrijf. Maar eerlijk is eerlijk: communicatie deden we vroeger te weinig. Martijn knikt: ‘En dat was precies waar wij konden helpen. Europlus is een groot bedrijf, maar de uitstraling en communicatie pasten daar niet altijd bij. Toen we begonnen, waren er zes logo’s in omloop. Dan mis je kracht en herkenbaarheid.’
De grootste uitdaging voor Europlus is personeel. Glenn: ‘We moeten jaarlijks honderden nieuwe mensen aannemen. Vaak medewerkers uit Oost-Europa die zes weken in Nederland werken en daarna voor twee weken weer naar huis gaan. UPPER marketing hielp ons met video’s en socials die laten zien: hier ga je wonen, hier ga je werken. Heel praktisch, maar het maakt een wereld van verschil.’
Op het veld vliegt de bal van voet naar voet. Boy kijkt geamuseerd toe hoe Martijn en Glenn stuntelen met een paar hooghoudpogingen. Martijn: ‘Ik ben bij veel stadions geweest, maar nergens word je zo hartelijk ontvangen als hier. Je komt binnen en voelt je meteen welkom. Het eten, de sfeer, de mensen, het klopt allemaal.’ Glenn vult aan: ‘Het gaat niet alleen om voetbal, maar ook om de mensen. Dat inspireert.’
‘UPPER marketing heeft ons geleerd dat je mag laten zien wie je bent. Zonder borstklopperij, maar gewoon eerlijk. De eerste nieuwsbrief die we uitstuurden vond ik doodeng. Ik dacht: straks vinden ze me een opschepper. Maar het tegendeel bleek waar: mensen waardeerden het juist.’
‘Wat ik waardevol vind, is dat we naast het werk ook ruimte houden voor wat ons persoonlijk raakt. Mijn moeder is overleden aan ALS. Sindsdien steunen we Stichting ALS. Vaak zonder daar ruchtbaarheid aan te geven, maar dankzij UPPER marketing leerden we dat je dat best mag delen. Het levert mooie gesprekken op. Klanten die hun eigen verhaal vertellen, medewerkers die zich betrokken voelen. Dat geeft energie.’
‘Die warmte bij NAC die Martijn en Glenn noemen, herken ik ook. Ik kom vaak bij amateurverenigingen in Tiel en omgeving. Daar is de sociale betrokkenheid groot. Maar dat een club als NAC, met een groot stadion en veel supporters, diezelfde sfeer weet vast te houden, is uniek.’
Auteur: Lisanne de Munck | Fotografie: iBrave
Lees dit en meer in de nieuwste NAC Zaken!