Het bereik van NAC in cijfers

Het land staat bijna stil, maar het voetbal gaat ‘gewoon’ door. De wedstrijden worden thuis bekeken en op een iets andere manier beleefd dan normaal. Doordat de wedstrijden wel doorgaan, draait het mediateam van NAC op volle toeren om de achterban zoveel mogelijk mee te nemen en te laten zien van een wedstrijddag. Graag nemen we je mee in wat analytische gegevens die dat met zich meebrengt.

02 maart 2021

Kijkcijfers wedstrijden op ESPN

Zoals gezegd worden alle wedstrijden momenteel thuis vanaf de bank bekeken. NAC wordt van alle Keuken Kampioen Divisie wedstrijden het beste bekeken. De top drie bestaat uit:

NAC Breda – FC Den Bosch: 142.000 kijkers
De Graafschap – NAC Breda: 132.000 kijkers
NAC Breda – Telstar: 131.000 kijkers

In verhouding tot andere clubs binnen de competitie staat NAC hier bovenaan. Op nummer vier in de totaallijst is de wedstrijd De Graafschap – SC Cambuur terug te vinden met 118.000 kijkers. Bijna 13% van alle kijkers van de gehele competitie tot nu toe, keek naar NAC. Afgezet tegen de huidig koploper SC Cambuur met bijna 7%, is dat dus 6% meer op basis van een totaal van ruim 8 miljoen kijkers.  

Website

Het afgelopen coronajaar werden er maar liefst 1,7 miljoen websitepagina’s van onze site bekeken. Uitschieters in deze weergaves zijn het programma van het eerste elftal, maar ook de nieuwspagina binnen de website. De 1,7 miljoen weergaves zijn verspreid over bijna 386.000 unieke bezoekers aan de website het afgelopen jaar.

Twitter

Twitter lijkt een medium dat zich de afgelopen jaren uitstekend heeft ontwikkeld voor nieuwsberichten. Daarnaast is het voor vele voetbalclubs een belangrijk kanaal ten behoeve van informatievoorziening van de achterban. Zo ook voor NAC. De afgelopen maand plaatste @NACnl 281 tweets. Van wedstrijdfeed tot informatievoorziening. Cijfermatig is dit gelijk aan een ‘normale’ situatie. Toch is er meer content, doordat er in een normale situatie veel berichtgeving is omtrent ticketing in de aanloop naar alle thuiswedstrijden. Meer achtergrondinformatie en een andere insteek van content zorgen voor deze verandering. Deze 281 tweets zorgden tezamen voor 2,18 miljoen tweet impressies.

Facebook en Instagram

Ook op Facebook en Instagram gaat de content onverminderd door. De afgelopen maand zijn er met Facebook 141.000 mensen bereikt, verspreid over 97 berichten. Het bereik op Instagram daarentegen was de afgelopen maand 155.000 personen, verspreid over 73 berichten.

Meer nieuws

Proef het verschil!

Ook dit seizoen is Koffiebranderij van den Biggelaar van de partij in de businessclub van NAC. Koffiebranderij Van den Biggelaar®, koffie sinds 1884 is gesp...

26 augustus 2022

Nieuwe sponsor in het NAC netwerk

Vanaf dit seizoen sluit het bedrijf SYK zich aan bij de businessclub van NAC Breda. Ondernemers Sjoerd van Opstal en Joost Molkenboer zullen vanuit de Nass...

5 september 2022

MAIN Energie verlengt sponsorovereenkomst

MAIN Energie heeft haar aflopende sponsorovereenkomst verlengd. Voor de rest van dit seizoen is Marco Joosen aanwezig bij de diverse businessclub bijeenkomst...

27 januari 2023