Groeien en toch persoonlijk blijven
Groeien en meer impact maken, maar wel op zo’n manier dat je betrokken en verbonden blijft met je klanten en medewerkers. Dat is het doel van accountantskantoor Baker Tilly Breda, dat met de komst van een nieuwe partner gestaag uitbreidt. Per 1 maart 2025 leizdt Rik Opendorp (47) de vestiging in Breda samen met Marlon Roelands (44). De ambitie? ‘Binnen vijf jaar in Breda verdubbelen.’

‘Natuurlijk heb ik er zin in’, vertelt Marlon over zijn nieuwe functie als Partner MKB Accountancy & Advies. ‘Ik kom uit Breda, dus de kans om mezelf hier te ontwikkelen kon ik niet laten schieten. Een perfecte match.’ Baker Tilly bestaat landelijk ruim 100 jaar en heeft duizend medewerkers in dienst. Rik: ‘Binnen Baker Tilly helpen we organisaties vooruit en zijn we altijd bezig met wat er vandaag moet gebeuren, zodat onze klanten in de toekomst nog succesvoller zijn.’
Verdubbelen
Het Bredase kantoor is de afgelopen jaren al meer dan verdubbeld. Rik: ‘Momenteel werken hier veertig mensen, waarbij we een sterke behoefte zien naar de manier waarop wij onze klanten adviseren. Daarom hebben wij het team de afgelopen jaren uitgebreid, het management verstevigd en dus een partner gezocht om een nieuwe groeifase mee te leiden.’
Onderscheidend
De zoektocht naar een nieuwe partner was een lastige klus die twee jaar duurde. Rik: ‘Met Marlon was er gelijk een klik. Hij is iemand uit de regio met de drive om te ondernemen en ondernemers te adviseren. Hij heeft ruime ervaring in het adviseren van het MKB.’
Baker Tilly onderscheidt zich door het persoonlijke contact, vindt Marlon: ‘Ieder accountantskantoor maakt financiële rapportages of geeft op verzoek van de klant advies, maar de kracht bij Baker Tilly zit hem in korte lijntjes en een proactieve houding. Dit doen we vanuit een brede dienstverlening en periodiek contact met de ondernemer. Je merkt dat met de groei van accountantskantoren de nadruk komt te liggen op innovatie, digitalisering en automatisering. Dit kan ook meer afstand creëren tot klanten. Baker Tilly groeit ook, levert kwaliteit, is deskundig en innovatief, maar blijft adviesgericht en dichtbij de ondernemer staan.’
Coach
Partner zijn binnen Baker Tilly houdt meer in. Rik: ‘Het is moeilijk om onze rol in één woord te vatten. Het meest prettig voel ik mij in een proactieve rol, dat we onze klanten vóór zijn met adviezen of informatie. Ik noem dat zelf liever coach die de ondernemers stimuleert succesvoller te zijn. Het is echt een mix van deze verschillende rollen.'
Lees verder in NAC Zaken magazine.
auteur: Alexander Eleveld fotografie: René Schotanus
Dit is een advertorial. Jouw organisatie ook op nac-zaken.nl, in NAC Zaken magazine of allebei? Neem contact op met Frank Stroot op frank@trichis.nl.