
Geurmarketing beïnvloedt uw omgeving en heeft een positief effect op de sfeer. Bezoekers zullen zich dan ook beter voelen. De effectiviteit hiervan is ook wetenschappelijk onderlegd.
Eén keer per jaar is het heilige gras in het Rat Verlegh Stadion niet gereserveerd voor de profs, maar voor een groep spelers die minstens zo fanatiek is.
27 juni 2025De jaarlijks terugkerende G-dag is hét voetbalhoogtepunt van het jaar voor mensen met een beperking. Voor hoofdsponsor Xtract is deze dag net zo bijzonder als hartverwarmend. ‘Ze leven er echt naartoe’, vertelt Iris van Hoye, eigenaar van Xtract.
De G-dag geeft mensen met een beperking een échte voetbalervaring. Niet alleen mogen ze het veld op, maar ze krijgen ook NAC-spelers als coach, wat de dag extra speciaal maakt. Het gaat deze dag om plezier, erkenning en het gevoel dat ze erbij horen. Dit jaar vond de G-dag plaats op 7 mei 2025.
Trots en verbonden
De impact reikt verder dan het veld. ‘Ook voor de families is het een uitje’, zegt Iris. ‘Zij dragen vaak een zware last, en deze dag laat zien dat ze er niet alleen voor staan. Er wordt veel gelachen, gejuicht en geknuffeld. Het is een dag waarop zorgen even plaatsmaken voor vrolijkheid.’
Sponsor Xtract ondersteunt de G-dag met liefde. Net als vorig jaar kregen de deelnemers een cadeautje. Iris: ‘Dat je met iets kleins zoveel kunt betekenen, dat blijft me raken.’
Lees verder in NAC Zaken magazine.
auteur: Alexander Eleveld fotografie: Privébeeld
Geurmarketing beïnvloedt uw omgeving en heeft een positief effect op de sfeer. Bezoekers zullen zich dan ook beter voelen. De effectiviteit hiervan is ook wetenschappelijk onderlegd.