Commercieel directeur Bundeling
In Out of the box spreken we NAC-sponsoren die buiten de kaders denken en opvallen met hun sprankelende businessideeën. Deze keer vertelt Bjorn Poels over Bundeling, de oplossing die alle communicatie van een organisatie of club samenbrengt op één platform.
Informatie voor werknemers of voor leden van clubs staat vaak versnipperd opgeslagen. Nieuws lees je op een website, tickets en uitnodigingen staan in je mailbox en contactgegevens van collega’s of medeleden staan – hopelijk – opgeslagen in je telefoon. Verre van handig of efficiënt. Bjorn: ‘Wij bieden bedrijven en zakelijke netwerken één platform waarop werknemers of leden alles wat ze nodig hebben in een paar clicks kunnen terugvinden.’ De app wordt ontwikkeld in de eigen look and feel, passend bij het bedrijf of de club. De app ziet er dus voor iedere klant anders uit. ‘Ben je lid van een businessclub? Dan vind je in de app de contactgegevens van andere leden, nieuws en informatie omtrent de club of events, je e-tickets en een eigen chatsysteem.’ Het niet meer versnipperd zoeken naar documenten en informatie slaat aan: Bundeling heeft sinds de oprichting, nu zo’n acht jaar geleden, voor 700 klanten in 20 landen een eigen platform ontwikkeld.
Allemaal een Bundeling-app
In de voetbalwereld lopen clubs weg met Bundeling. ‘28 van de 34 betaalde voetbalclubs in Nederland hebben een Bundeling-platform.’ NAC hoort sinds kort ook in dit rijtje thuis en gaat nog voor het einde van het jaar live met Bundeling. ‘De businessclubleden van NAC kunnen vanuit de app makkelijker connecten, het nieuws over de club lezen, informatie over events opzoeken en tickets downladen.’ Ook buitenlandse club zijn bekend met het bedrijf uit Uden. ‘Clubs als AS Roma, Saint-Étienne, Borussia Dortmund en Royal Antwerp hebben allemaal een Bundeling-app.’
Continu doorontwikkelen
Het vermarkten van vernieuwende apps lijkt de Limburger in het bloed te zitten. Eerder was Bjorn betrokken bij CityInformation, een app-platform met alle informatie over ruim 1200 steden. ‘Toen we dat concept verkochten aan een Amerikaans bedrijf sprongen we op de
Bundeling-trein. We zijn best een beetje trots. Wij zijn marktleider op het gebied van businessclubs-applicaties in Europa en we hebben de ambitie om markteider te worden op het gebied van interne communicatieplatformen, een intranet 2.0. Daarnaast werken we hard aan een self-service variant van het platform, waarmee iedereen overal ter wereld in slechts tien clicks een eigen Bundeling-platform in elkaar kan zetten. De wereld is er klaar voor!
auteur: Lisanne de Munck
fotografie: Bundeling
Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine.