'Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en te horen wat hen drijft'

Tussen buien en bewolking door ontmoeten Fabian Sporkslede en Patrick Bosters elkaar in het Rat Verlegh stadion. Ze trappen een balletje en wisselen ervaringen uit, over hun bedrijven, het plezier dat ze in hun werk en bij NAC vinden, de waarde van netwerken en vooral: het leuke en verrassende van nieuwe mensen leren kennen.

18 maart 2025

Patrick (34) is met Digital Impact inmiddels voor het tweede seizoen sponsor bij NAC. Fabian (31) speelde drie jaar bij NAC en overweegt nu een sponsorschap met zijn start-up Amplify. De mannen kenden elkaar niet, maar het klikt direct. Patrick luistert aandachtig als Fabian vertelt over de voetbalcarrière die hij een half jaar geleden definitief heeft afgesloten. ‘Ik ben begonnen bij AZ en ging al snel over naar Ajax. Daar heb ik tien jaar gespeeld. Daarna vertrok ik naar Verona. Ik zat daar veel alleen, dus ik belde regelmatig met mijn vrienden over plannen voor de toekomst. Ik had destijds ook veel last van blessures. Zo is het idee voor Amplify ontstaan. Ik ben ervaringsdeskundige; de apparatuur van Amplify heeft mijzelf geholpen met sneller herstel.’ In die eerste jaren, en ook toen Fabian bij NAC kwam, was Amplify vooral een hobby. Fabian speelde bij NAC van 2016 tot 2019. ‘Dat waren drie heel mooie jaren. Met ons team bereikten we tegen alle verwachtingen in de pro- motie. Dat was een hoogtepunt.’ Nu Fabian met voetbal is gestopt, pakt hij Amplify veel serieu- zer op. ‘Mijn netwerk binnen de voetbalwereld komt daarbij heel erg goed van pas. Ik lever aan Memphis Depay, Matthijs de Ligt en nog vele anderen.’

Dichter bij huis

‘Dat zijn niet de kleinste namen,’ reageert Pa- trick bewonderend. Het eerste wat hij over zich- zelf kwijt wil is dat hij een dochter heeft gekregen. Stralend: ‘Noa is nu drie weken oud. Alles is top, behalve het tekort aan slaap, maar dat schijnt erbij te horen, haha.’ Digital Impact, het bedrijf waar Patrick werkt, zit in Rotterdam. Hoe zit dat? ‘We hebben al lang een skybox bij Sparta. Daar hebben we gedurende de jaren veel men- sen leren kennen en we halen daar ook business uit, maar ik woon in Breda. Ik wilde mijn netwerk wat dichter bij huis uitbreiden, dus nu hebben we twee stoelen in de gedeelde skybox Gold Bar. Vorig seizoen was ik er ook bij, dus ik heb de pro- motie naar de Eredivisie meegemaakt. Dat was geweldig!’

Geen pakje boter

De belangrijkste reden voor Patrick om bij NAC aan te sluiten is dat hij nieuwe mensen wil ont- moeten. ‘Het is me bij NAC niet direct om nieu- we opdrachten te doen. Dat lukt je ook niet in een of twee jaar, onze diensten verkoop je niet als een pakje boter. Het is meer bouwen aan je netwerk en de gunfactor creëren.’ Fabian knikt. ‘Als je voetbalt zit je in een bubbel. Je teamgeno- ten zijn je vrienden en daarbuiten is er weinig. Nu ik gestopt ben, kom ik mensen tegen uit al- lerlei andere branches. Ik ben nieuwsgierig naar hun verhaal. Hoe gebruiken ze sport om met hun bedrijf te groeien? Wat drijft hen?’

Doorstartfase

Het bedrijf waar Patrick nu drie jaar werkt, be- staat meer dan zeventien jaar. ‘Digital Impact is een full-service digitaal bureau. Wij helpen bedrijven om hun bedrijfsstrategie te vertalen naar een digitale strategie, en ontwikkelen on- der andere maatwerk websites, klantportals, dashboards, maatwerk software, apps en ver- zorgen ook complete online marketingtrajecten en foto- en videocontent. Als strategisch digital consultant richt ik me op mkb+, bedrijven tot corporates die toe zijn aan de volgende stap.’ Fabian wil weten of Patrick ook start-ups verder kan helpen. ‘Want zo zie ik mezelf. Het bedrijf is in korte tijd heel hard gegroeid, vooral dankzij mijn netwerk. Ik zit nu in een soort doorstartfa- se en heb een gedegen strategie nodig, een be- drijfsplan.’ Daar wil Patrick best eens verder over praten met Fabian.

Na het interview blijven ze nog even hangen om telefoonnummers uit te wisselen. Patrick nodigt Fabian uit voor een Avondje NAC in de Gold Bar. Daar heeft Fabian wel oren naar, maar nu moet hij eerst naar Rotterdam, een Amplify-levering afgeven bij Calvin Stengs van Feyenoord.

Lees verder in NAC Zaken magazine.

Gekoppelde bedrijven (1)
Digital Impact B.V.

Digital Impact B.V.

Op zoek naar een full-service digital agency? Wij zijn Digital Impact, een tech driven full-servi...

Meer nieuws

Q Makelaars en Q Financieel zijn terug op het oude nest!

Na een periode van afwezigheid zijn Q Makelaars en Q Financieel weer aangesloten bij de Businessclub van NAC Breda. Q Makelaars en Q Financieel zijn samen me...

14 december 2021

Jacobs Elektro Groep ook in seizoen 23/24 mouwsponsor

NAC en Jacobs Elektro Groep zijn tot overeenstemming gekomen over de verlenging van het sponsorcontract voor de periode van een jaar. Ook in seizoen 2023/202...

4 april 2023

NAC Open Dag 2023 verplaatst wegens weersomstandigheden!

Gezien de weersverwachting van aankomend weekend heeft de club besloten de jaarlijkse Open Dag te verplaatsen. De club kan gezien de verwachte omstandigheden...

3 augustus 2023