Unieke samenwerking zorgt voor mobiliteit spelers en staf
Op een nazomerdag trappen voetbalgekken, en de motor achter de mobiliteit van NAC, Thijs Frederiks (41) en Edwin van Beek (54) een balletje in de Parel van het Zuiden. Ze hebben het over het succes achter hun samenwerking in het leveren en onderhouden van 40 auto’s voor NAC.

Familiebedrijf
Al ongeveer vijftien jaar is Citroën Van Beek lid van de businessclub, en ruim zeven jaar de officiële autopartner van NAC Breda. Edwin verklaart waarom de banden zo nauw zijn en NAC met hen in zee ging: ‘De club vindt het fijn dat wij een familiebedrijf zijn met korte lijnen en enthousiaste medewerkers. Wij hoeven geen aandeelhouders van buitenaf tevreden te houden en kijken samen met NAC naar de lange termijn.’ Van Beek levert kwaliteit en wil in oplossingen blijven denken. ‘Dat is wat je in zeven jaar tijd met elkaar opbouwt. We zijn écht flexibel voor NAC.’
Brabantse gezelligheid
Volgens de mannen staat NAC voor een warme voetbalclub met een enorm trouwe supportersschare: ‘Het zijn toegankelijke mensen en hebben echt die Brabantse gezelligheid. Tijdens wedstrijddagen merk je dat overal aan.’ Edwin vult aan: ‘NAC-wedstrijden leven enorm binnen Breda en er wordt van alles georganiseerd in en rondom Breda.’ De club heeft een groot netwerk van mkb-bedrijven en daar passen MHC Mobility en Citroën Van Beek goed bij.
Het Avondje NAC is vooral in trek bij werknemers van beide bedrijven. Edwin: ‘Onder hen zitten de echte diehards. Zij willen geen wedstrijd missen.’ Het was voor sommigen spannend of NAC ging promoveren
Sport verbroedert
Dat Thijs en Edwin sportliefhebbers zijn, is duidelijk. Naast voetbalclubs sponsort MHC Mobility ook (ijs)hockey-, en basketbalclubs: ‘Wij vinden het belangrijk dat mensen sporten. Het is gezond en het verbroedert. Wij geloven in sport.’ En wat voetbal betreft vindt Thijs het van belang om zowel lokale en amateurverenigingen als grotere voetbalclubs te ondersteunen. Edwin: ‘Helemaal mee eens. Ook wij sponsoren lokaal en zijn loyaal in tijden dat het minder gaat. We zijn jarenlang betrokken geweest bij RBC Roosendaal tot het faillissement en zijn blij als zulke clubs de weg na veel tegenslag toch weer omhoog vinden.’
‘Meer show’
Nog zeker vier jaar blijft Citroën Van Beek de autopartner van NAC. Dat belooft een mooie periode te worden nu ze naar de Eredivisie gaan. En naast vaste leasemaatschappij, is MHC Mobility sponsor van NAC: ‘Je wilt zoiets graag uitbreiden als je sympathie hebt voor een club.’ Meer landelijke exposure voor NAC, betekent dat straks ook voor MHC Mobility, vertelt Thijs met een glimlach. ‘We waren in de Keuken Kampioen Divisie dit jaar voor het eerst shirtsponsor en dat beviel goed! Straks spelen ze weer tegen de grotere jongens.’
Het wordt een pittig seizoen en de hoop is er dat NAC goed door de eerste tien wedstrijden komt. Thijs: ‘Zulke wedstrijden zijn toch net wat meer show dan dat je tegen FC Dordrecht of Jong PSV speelt.’ Edwin: ‘Die wedstrijden spreken zakelijke klanten ook meer aan. We nemen ze regelmatig mee en je merkt dat er al aanvragen binnenkomen.’
Thijs: ‘Voor ons allemaal is het goed dat NAC zo goed speelt en zich zo ontwikkelt. Het zou fantastisch zijn om de eerste 10 wedstrijden goed door te komen. Makkelijk zal het niet worden. We gaan het zien!’ Edwin: ‘NAC zal nooit verloren gaan.’
Lees verder in NAC Zaken magazine
auteur: Alexander Eleveld foto’s: René Schotanus