Out of the box: Nicky Broos opende Playdôme Roosendaal

Het blijven rare tijden. Maar ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. In Out of the box spreken we een NAC-sponsor die tijdens de coronacrisis met creatieve businessoplossingen kwam. Deze keer: Nicky Broos, die in coronatijd het nieuwe Multi Activity Center Playdôme Roosendaal lanceerde.

18 januari 2022

Begin 2019 verkochten Nicky en zijn vrouw hun bedrijven Skidôme Rucphen & Terneuzen, IceKart Rucphen en Indoor Skydive Roosendaal aan SnowWorld. ‘Natuurlijk waren we trots en dankbaar voor deze overname, maar binnen een paar weken misten we het ondernemen. Van iemand werd ik niemand, ik zat niet meer aan de knoppen. Dat was geen optie.’

Waardevolle tijd

‘Maart 2020 startten we met de ontwikkeling van het concept, december 2020 kochten we het pand, februari 2021 begon de verbouwing en 15 augustus jongstleden openden we de deuren voor publiek. Je kunt dus wel zeggen dat we Playdôme bijna volledig in coronatijd gerealiseerd hebben.’ Niemand kon de ontwrichtende werking van corona voorspellen, maar Nicky geeft er een positieve draai aan. ‘Omdat we niet eerder open konden, heeft het bedrijfsplan zich verdiept. Over het concept en de thematisering hebben we langer kunnen nadenken, maar ook over de routing en bepaalde delen van de bedrijfsvoering. We hebben meerdere scenario’s uitgewerkt hoe we toch kunnen blijven verdienen als er weer coronamaatregelen komen. Die extra tijd is erg waardevol geweest.’

Playdôme Roosendaal is een Multi Activity Center met vijf activiteiten en horeca onder één dak. Alles is gethematiseerd, trendsettend en ultramodern. ‘We kozen voor het thema de Alpen, omdat wij daar vandaan komen, maar ook omdat we met dit thema écht onderscheidend zijn.’ Het thema is zorgvuldig en tot in de puntjes doorgevoerd. Tijdens het funcurlen waan je je in een gletsjer, hyperbowlen vindt plaats in een wintersportdorp en tijdens het playkarten race je door de bergen. De instructies voor het lasergamen wordt gegeven door een hologram. Vanuit het schnitzelrestaurant, wederom in thema, kijk je uit op de activiteiten. ‘Want ook de mensen die geen activiteit doen willen we een leuke tijd bezorgen. De beleving moet voor iedereen toegankelijk zijn.’

Toekomstplannen

‘Mijn dochter Sydney heeft een belangrijke rol gespeeld bij het ontwikkelen van het concept. Als alles goed draait, doe ik een paar stappen terug en gaat zij verder met het optimaliseren van Playdôme. We hopen in de toekomst elders in Nederland of in Vlaanderen een tweede vestiging te realiseren.’

Auteur: Lisanne de Munck 
Fotografie: Justin Miles 

Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine. 

Meer nieuws

De NAC Business Academy begint vorm te krijgen voor het nieuwe seizoen

Volgend seizoen wordt de NAC business club uitgebreid met de NAC Business Academy. De NBA gaan wij per komend seizoen opzetten voor de start-ups, jonge ZZP'e...

6 mei 2022

Unibet herkent zich in maatschappelijk ambitie NAC

Online kansspelaanbieder Unibet is sinds deze zomer officieel betting partner en sponsor van NAC. Volgens Mark van Zutphen, partnerships manager van Unibet i...

29 maart 2023

‘De brouwerij maakt deze historische locatie nog unieker’

In Out of the Box spreken we NAC-sponsoren die buiten de kaders denken en opvallen met hun businessideeën. Deze keer: Anita Maas en Yamina Abdoun van Slot ...

6 november 2024