Out of the box: Nicky Broos opende Playdôme Roosendaal

Het blijven rare tijden. Maar ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. In Out of the box spreken we een NAC-sponsor die tijdens de coronacrisis met creatieve businessoplossingen kwam. Deze keer: Nicky Broos, die in coronatijd het nieuwe Multi Activity Center Playdôme Roosendaal lanceerde.

18 januari 2022

Begin 2019 verkochten Nicky en zijn vrouw hun bedrijven Skidôme Rucphen & Terneuzen, IceKart Rucphen en Indoor Skydive Roosendaal aan SnowWorld. ‘Natuurlijk waren we trots en dankbaar voor deze overname, maar binnen een paar weken misten we het ondernemen. Van iemand werd ik niemand, ik zat niet meer aan de knoppen. Dat was geen optie.’

Waardevolle tijd

‘Maart 2020 startten we met de ontwikkeling van het concept, december 2020 kochten we het pand, februari 2021 begon de verbouwing en 15 augustus jongstleden openden we de deuren voor publiek. Je kunt dus wel zeggen dat we Playdôme bijna volledig in coronatijd gerealiseerd hebben.’ Niemand kon de ontwrichtende werking van corona voorspellen, maar Nicky geeft er een positieve draai aan. ‘Omdat we niet eerder open konden, heeft het bedrijfsplan zich verdiept. Over het concept en de thematisering hebben we langer kunnen nadenken, maar ook over de routing en bepaalde delen van de bedrijfsvoering. We hebben meerdere scenario’s uitgewerkt hoe we toch kunnen blijven verdienen als er weer coronamaatregelen komen. Die extra tijd is erg waardevol geweest.’

Playdôme Roosendaal is een Multi Activity Center met vijf activiteiten en horeca onder één dak. Alles is gethematiseerd, trendsettend en ultramodern. ‘We kozen voor het thema de Alpen, omdat wij daar vandaan komen, maar ook omdat we met dit thema écht onderscheidend zijn.’ Het thema is zorgvuldig en tot in de puntjes doorgevoerd. Tijdens het funcurlen waan je je in een gletsjer, hyperbowlen vindt plaats in een wintersportdorp en tijdens het playkarten race je door de bergen. De instructies voor het lasergamen wordt gegeven door een hologram. Vanuit het schnitzelrestaurant, wederom in thema, kijk je uit op de activiteiten. ‘Want ook de mensen die geen activiteit doen willen we een leuke tijd bezorgen. De beleving moet voor iedereen toegankelijk zijn.’

Toekomstplannen

‘Mijn dochter Sydney heeft een belangrijke rol gespeeld bij het ontwikkelen van het concept. Als alles goed draait, doe ik een paar stappen terug en gaat zij verder met het optimaliseren van Playdôme. We hopen in de toekomst elders in Nederland of in Vlaanderen een tweede vestiging te realiseren.’

Auteur: Lisanne de Munck 
Fotografie: Justin Miles 

Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine. 

Meer nieuws

Geen sponsor te klein of te groot

Henk Valk (60), op 1 juni aangetreden als algemeen directeur van NAC, is ambitieus. Van de Bredase club een stabiele eredivisionist maken; daar strijdt hij v...

10 juli 2023

Social Marketing Experts ook komend seizoen te vinden in de Mark & Aa Lounge!

Social Marketing Experts is een social media bureau uit Etten-Leur, gespecialiseerd in social media marketing en helpen hun klanten om vanuit de verschillend...

22 augustus 2023

We zijn bij Lussenburg allemaal NAC-minded

Wereldberoemd zijn in Breda, dat wil Lussenburg Advies. Maar dan wel op een manier die bij de stad past. Het sponsorschap van NAC helpt daarbij. ‘Als mense...

1 maart 2023