Het zakelijk inzicht van Cindy Roelandt van Holland Casino

In deze rubriek delen sponsoren hun ultieme zakelijke tip of een belangrijk inzicht dat ze kregen tijdens het ondernemen.

05 februari 2021

Deze week vertelt Cindy Roelandt-Danklof van Holland Casino haar zakelijke tip. Cindy is marketing & sales manager bij Holland Casino Breda. De deuren van haar casino zijn door de coronamaatregelen al maandenlang gesloten.

Cindy Roelandt: ‘In welke branche je ook onderneemt en of je op dit moment geopend of gesloten bent, altijd geldt: wees dankbaar voor je vaste klanten of gasten. Toen vorig jaar de coronamaatregelen wat versoepeld werden en we een beperkt aantal gasten in het casino mochten toelaten, waren het onze vaste gasten die we meteen terug zagen. Het lijkt een open deur, maar ik zie nog steeds erg veel ondernemers zich richten op nieuwe klanten of nieuwe producten, terwijl de vaste kern zo belangrijk is.

Ik merk zelf dat als ik me ergens wil uitschrijven of iets wil opzeggen, dat bedrijven je niet willen laten gaan. Ze houden zich krampachtig vast aan voorwaarden of contracten. Ik denk dat het tegenovergestelde juist veel beter werkt.  Laat een klant gaan en laat een positief gevoel achter. Waardeer juist de mensen die blijven en doe voor hen iets extra’s. 

In het casino zou ik veel meer willen organiseren voor onze trouwe gasten, maar als casino bevinden we ons op een uniek terrein. Wij mogen namelijk geen bezoek stimuleren, dus zijn onze mogelijkheden beperkt. Tijdens de coronatijd zetten we wel wat kleine initiatieven op. We verstuurden bijvoorbeeld een mooie en interactieve nieuwsbrief met een lekker recept van onze chef-kok en een prijsvraag. Dat werd zeer gewaardeerd. We proberen de Bredanaars een hart onder de riem te steken met de boodschap ‘Samen Sterk’ op onze schermen. Veel meer kunnen we niet doen.   

Het is soms lastig aan deze restricties gebonden te zijn. Laatst hadden we een hele berg chocolade over en we overwogen het snoep naar het Amphia te brengen. Maar het logo van Holland Casino stond erop, dus we kozen ervoor de chocolade toch niet aan te bieden. Het kon lijken alsof we reclame wilden maken en dat wilden we voorkomen. Toch maakt het ons ook creatief. Zo hebben we afgelopen zomer een hele tour met onze bingomasters en onze zangtalenten gemaakt. Dat was een succes. 

Ondernemers die niet aan onze restricties gebonden zijn, kunnen veel creatiever zijn. Dus ik druk ze op het hart: koester je vaste klanten. Uiteindelijk worden zij jouw ambassadeurs.' 

Gekoppelde bedrijven (1)
Holland Casino Breda

Holland Casino Breda

Holland Casino bestaat uit veertien vestigingen verspreid door heel Nederland. Onze casino’s zi...

Meer nieuws

Maatschappelijk betrokken: NAC Oldstars

Voetbal is méér dan voetbal. Onder dat motto kunnen 60-plussers als voetbalhelden bewegen namens de NAC OldStars. Mede met dank aan PLUK ! Fysiotherapie, d...

28 juli 2020

Businessclub agenda januari

Van kennismaken met de nieuwe commercieel manager tot een dag op de golfbaan: de agenda voor de business club is deze maand goed gevuld. Bekijk snel wat er g...

1 januari 2021

NAC Breda & Decathlon verlengen sportieve samenwerking

NAC Breda en Decathlon hebben de reeds bestaande samenwerking tot einde van dit seizoen gecontinueerd.

24 november 2021