‘We hebben heel wat kilometers over voor NAC’
Hoe belandt een verse bloemenexporteur uit Aalsmeer in de Bredase businessclub van NAC? Martin den Dekker, eigenaar van EZ Flower, en zijn zoon Noah Hartog vertellen hoe Noah op 15-jarige leeftijd verslingerd raakte aan de Bredase club en een lidmaatschap voor de businessclub regelde.
Voor het eerst naar NAC
Martin en Noah vinden het een bijzonder verhaal en het enthousiasme is goed hoorbaar in hun stemmen. Martin: ‘Tijdens het seizoen van 2016-2017 was ik lid van de businessclub van FC Volendam. Op vrijdag is het altijd druk bij EZ Flower, dus kwam het regelmatig voor dat ik mijn kaarten voor de wedstrijden op vrijdagavond aan twee van mijn vijf zoons gaf.’ Op 18 mei 2017 speelde FC Volendam tegen NAC en vertrok Martins jongste zoon Noah, toen 15 jaar, met zijn oudste broer naar het KRAS-stadion. NAC verloor, maar bij Noah was een Bredaas vuurtje aangewakkerd.
Op slag verliefd
Op school vertelde Noah zijn vrienden over de wedstrijd en één van hen, de zoon van voormalig technisch directeur van NAC Jeffrey van As, kon wel aan vijf kaarten komen voor de volgende wedstrijd. De trein bracht de vrienden naar Breda. Hoewel NAC weer van het veld werd geblazen, waren de vijf op slag verliefd. Noah: ‘We vonden het fantastisch, dit wilden we vaker doen! We kochten een seizoenkaart voor het sfeervak.’
Martin: ‘Thuisgekomen na de wedstrijd zei hij: ‘Pap, vanaf nu ben ik supporter van NAC, want gezelliger wordt het niet!’ Ze zijn nu vaste bezoekers van de B-side en ook bij uitwedstrijden zijn ze regelmatig te vinden. Toen ze hun rijbewijs haalden gingen ze voortaan met de auto.’
Noah: ‘Groningen, Venlo, we hebben heel wat kilometers over voor NAC.’
De businessclubdeal
Martin: ‘Het werd 23 januari 2020, NAC speelde de legendarische wedstrijd tegen PSV. Voordat de jongens naar de wedstrijd vertrokken, kwam Noah naar me toe en sloeg een arm om mijn schouder: ‘Als NAC wint, neem jij twee businessclubkaarten bij NAC, deal?’ Ik antwoordde: ‘Prima, blijf jij maar dromen.’ Tijdens de rust kreeg ik een appje: Wil je alvast het nummer van de sponsorcommissie hebben?’
Een man een man, een woord een woord. EZ Flower werd lid van de businessclub.
Noah: ‘Het is een fijne club en altijd gezellig. Naar de activiteiten vraag ik altijd m’n pa mee.’
Martin: ‘Of ik zelf ook NAC-fan ben geworden? Er hangt een lekker sfeertje. We drinken samen een biertje en zeuren wat over de scheids, een wissel of de keeper. Als we het stadion uitlopen zijn we die ‘problemen’ weer vergeten, maar de goede sfeer onthouden we.’
Dit is een advertorial. Jouw organisatie ook op nac-zaken.nl, in NAC Zaken magazine of allebei? Neem contact op met Frank Stroot op frank@trichis.nl.
Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine.
Auteur: Lisanne de Munck
Fotografie: privébeeld