‘We hebben heel wat kilometers over voor NAC’

Hoe belandt een verse bloemenexporteur uit Aalsmeer in de Bredase businessclub van NAC? Martin den Dekker, eigenaar van EZ Flower, en zijn zoon Noah Hartog vertellen hoe Noah op 15-jarige leeftijd verslingerd raakte aan de Bredase club en een lidmaatschap voor de businessclub regelde.

02 februari 2022

Voor het eerst naar NAC

Martin en Noah vinden het een bijzonder verhaal en het enthousiasme is goed hoorbaar in hun stemmen. Martin: ‘Tijdens het seizoen van 2016-2017 was ik lid van de businessclub van FC Volendam. Op vrijdag is het altijd druk bij EZ Flower, dus kwam het regelmatig voor dat ik mijn kaarten voor de wedstrijden op vrijdagavond aan twee van mijn vijf zoons gaf.’ Op 18 mei 2017 speelde FC Volendam tegen NAC en vertrok Martins jongste zoon Noah, toen 15 jaar, met zijn oudste broer naar het KRAS-stadion. NAC verloor, maar bij Noah was een Bredaas vuurtje aangewakkerd.

Op slag verliefd

Op school vertelde Noah zijn vrienden over de wedstrijd en één van hen, de zoon van voormalig technisch directeur van NAC Jeffrey van As, kon wel aan vijf kaarten komen voor de volgende wedstrijd. De trein bracht de vrienden naar Breda. Hoewel NAC weer van het veld werd geblazen, waren de vijf op slag verliefd. Noah: ‘We vonden het fantastisch, dit wilden we vaker doen! We kochten een seizoenkaart voor het sfeervak.’

Martin: ‘Thuisgekomen na de wedstrijd zei hij: ‘Pap, vanaf nu ben ik supporter van NAC, want gezelliger wordt het niet!’ Ze zijn nu vaste bezoekers van de B-side en ook bij uitwedstrijden zijn ze regelmatig te vinden. Toen ze hun rijbewijs haalden gingen ze voortaan met de auto.’

Noah: ‘Groningen, Venlo, we hebben heel wat kilometers over voor NAC.’

De businessclubdeal

Martin: ‘Het werd 23 januari 2020, NAC speelde de legendarische wedstrijd tegen PSV. Voordat de jongens naar de wedstrijd vertrokken, kwam Noah naar me toe en sloeg een arm om mijn schouder: ‘Als NAC wint, neem jij twee businessclubkaarten bij NAC, deal?’ Ik antwoordde: ‘Prima, blijf jij maar dromen.’ Tijdens de rust kreeg ik een appje: Wil je alvast het nummer van de sponsorcommissie hebben?’ 

Een man een man, een woord een woord. EZ Flower werd lid van de businessclub.  

Noah: ‘Het is een fijne club en altijd gezellig. Naar de activiteiten vraag ik altijd m’n pa mee.’
Martin: ‘Of ik zelf ook NAC-fan ben geworden? Er hangt een lekker sfeertje. We drinken samen een biertje en zeuren wat over de scheids, een wissel of de keeper. Als we het stadion uitlopen zijn we die ‘problemen’ weer vergeten, maar de goede sfeer onthouden we.’

Dit is een advertorial. Jouw organisatie ook op nac-zaken.nl, in NAC Zaken magazine of allebei? Neem contact op met Frank Stroot op frank@trichis.nl.

Lees verder in het nieuwe NAC Zaken magazine. 

Auteur: Lisanne de Munck 
Fotografie: privébeeld 

Gekoppelde bedrijven (1)
EZ Flower

EZ Flower

Meer nieuws

Webdesign bureau DLogic sluit zich aan bij business club NAC

DLogic kiest voor NAC Breda. Het webdesign bureau kenmerkt zich bij haar klanten door een vertrouwd gevoel te krijgen en waar een servicegerichte aanpak cent...

2 maart 2022

5 nieuwe sponsors stellen zich voor

Ons netwerk is een flink aantal nieuwe sponsoren rijker. We zijn vereerd dat zoveel nieuwe sponsoren zich in de afgelopen maanden aansloten. Vijf nieuwe lede...

9 september 2022

Wat verlang je van je medewerkers? En welke taken komen daar nog bij?

Dit seizoen verwelkomen wij op de businesstribune een nieuwe onderneming. Commercieel manager van NAC Breda, Eric Matijsen, heette het Bredase bedrijf Wheel...

16 augustus 2022