Magazine 13

Starters en startups | Koken met spelers | Goed gesprek met de sponsors

Sportief heeft NAC er we eens beter voor gestaan. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar je kunt ook af en toe de tijd nemen om je zegeningen te tellen, ondanks de mindere sportieve positie. In dit nummer geven drie leden van de NAC Business Club, samen met commericieel manager Eric Matijsen, daar een voorzet voor.

Zegeningen tellen

Het zijn geen kleine jongens die op een mooi moment bij Van der Valk Hotel Princeville te gast waren. Ben Wohrenmann, Stephan Broeders en Sander Mol sponsoren NAC met hun bedrijf sinds respectievelijk 2006, 2013 en 1987(!). Hun drijfveren om juist aan NAC hun sponsorenbudgetten toe te vertrouwen lopen − niet in dezelfde volgorde − uiteen van pure liefde voor de club, het vergroten van de naamsbekendheid van hun bedrijf en omdat de ambiance van de club op uitstekende wijze hun relatiemarketing faciliteert.

Ze kopen ruimte op de led-boarding rond het veld, bezoeken de thuiswedstrijden of laten hun relaties en medewerkers profiteten van hun sponsorovereenkomst. Ze spreken er hun klanten en doen nieuwe contacteen op.

Natuurlijk, als je club in de Eredivisie speelt biedt dat meer exposure dan in de Jupiler League. De vraagt dringt zich dan ook op hoe lang mensen de huidige situatie voor lief nemen.

Toch lijkt de steun van de supporters en sponsoren van de club onvoorwaardelijk. Een stuk of wat Avondjes NAC als adrenaline en we zien de toekomst van onze club in het nieuwe jaar weer stukken zonniger in.

Magazine bekijken